Zmienność smaków


Nie znoszę marnowania jedzenia. Dzisiejsza propozycja jest próbą wykorzystania makreli, na którą - jak mi się wydawało w sklepie - miałam wczoraj nieodpartą ochotę. Jednak po powrocie do domu oczywiście zmieniłam zdanie i nie bardzo wiedziałam, co z nią zrobić. Zapiekanka okazała się wyśmienitym pomysłem na niedzielny obiad, więc na pewno jeszcze kiedyś powtórzę ten makrelowy eksperyment.










Zapiekanka
z makrelą


i młodymi ziemniakami





Składniki:



- 1 makrela wędzona,


- 500 g młodych ziemniaków,

- 1 średnia cebula,


- pęczek koperku,


- 4 jajka,


- 350 g śmietany,


- 2-3 łyżki masła,


- 100 g tartego żółtego sera,


- sól i pieprz (do smaku).





Pokrojoną w kostkę cebulę zeszklić na rozgrzanym
maśle. Ziemniaki pokroić w cieniutkie plastry, makrelę oczyścić z ości i
rozdrobnić.


Z jajek, śmietany, tartego żółtego sera i
posiekanego koperku przygotować gęstą masę - doprawić solą i pieprzem.


W wysmarowanej formie układać
warstwami plastry ziemniaków, kawałki makreli i cebulę, całość zalać masą
śmietanowo-jajeczną. Zapiekać w piekarniku nagrzanym do 200 st. C przez ok.
30-40 min do miękkości ziemniaków. Przed podaniem nieco przestudzić, bo gorąca zapiekanka trudniej się kroi.





































































A poniżej nietypowe wykorzystanie porcelanowej
sosjerki, którą znalazłam w piwnicy. Z uwagi na skazy fabryczne niestety nie nadaje się do tradycyjnego użytku: 




























 


Enviar um comentário for "Zmienność smaków"