Półka z książkami


Kupowanie książek kucharskich to jedna z
moich na szczęście niegroźnych słabości.
Wiem, wiem: życia mi nie starczy na przetestowanie wszystkich zawartych w nich przepisów, ale tak trudno powstrzymać się przed kupnem kolejnych! Dla mnie już sama możliwość kartkowania książek kucharskich jest krzepiąca, a jeżeli jeszcze trafię na przepis godny wypróbowania to już pełnia kulinarnego szczęścia... Tym razem zafiksowałam się na "Sezon na Thermomix", czyli coś z kręgu przepisów do tego niezwykle pomocnego urządzonka. Ponieważ cierpię ostatnio na nadmiar zdobycznej cukinii postanowiłam przygotować z niej placki. W
oryginalnym przepisie był dip bazyliowy, ale ponieważ miałam natkę pietruszki jest pietruszkowy. Sposób wykonania zmodyfikowałam dla tych, którzy nie korzystają z Thermomix'a, a chcieliby pokusić się o zrobienie placków w tradycyjny sposób. 










Pieczone placki
cukiniowe


z dipem pietruszkowym





Składniki:





Placki
cukiniowe:


-
100 g parmezanu,


-
20 g szalotki,


-
80 g pora (pokrojonego w kawałki),


-
250 g cukinii (pokrojonej w kawałki),


-
20 g masła,


-
120 g mąki pszennej,


-
2 jajka,


-
2 łyżki śmietany 36 %,


-
½ łyżeczki soli,


-
½  łyżeczki pieprzu,


-
oliwa do nasmarowania blachy.





Dip
pietruszkowy
:


-
½ pęczka natki pietruszki,


-
240 g twarogu,


-
80 g śmietany 12 %,


-
5 g soku z cytryny,


- sól i pieprz (do smaku).





Placki:


Parmezan
rozdrobnić - przesypać do osobnego naczynia. Szalotkę, pora i cukinię rozdrobnić (można użyć
blendera) – udusić na maśle. Zdjąć z ognia, dodać mąkę, jajka, śmietanę, sól i
pieprz – całość wymieszać.  


Piekarnik
rozgrzać do temp. 230 st. C. Wierzch wyłożonej papierem do pieczenia blachy posmarować
oliwą, kłaść łyżką placki cukiniowe zachowując 1-cm odstępy - posypać parmezanem. Piec 15-20
min. na złoty kolor.




Dip:


Natkę
pietruszki rozdrobnić lub drobno posiekać. Zmiksować z twarogiem, śmietaną,
sokiem z cytryny. Doprawić do smaku solą i pieprzem, podawać jako dodatek do placków.




































































A poniżej moja podręczna "półka kucharska":













Enviar um comentário for "Półka z książkami"