Niezła babka


Za chwilę święta, więc najwyższa pora zastanowić się nad listą słodkich wypieków. Uwielbiam babki wielkanocne i uważam, że zapach unoszący się podczas pieczenia drożdżowego ciasta powinien być sprzedawany we fiolkach! Babkę dyniową przygotowałam po raz pierwszy w oparciu o przepis znaleziony w gazecie. Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie dokonała pewnych modyfikacji. Tradycyjne mleko zastąpiłam mlekiem kokosowym, zmieniłam proporcje składników (w tym ograniczyłam ilość cukru) i dodałam mój ulubiony lukier cytrynowy z posypką kokosową. Na pewno nie jest to typ puszystej, lekkiej babeczki, ale raczej propozycja dla zwolenników gęstej (wilgotnej) odmiany babki. Wyrazista i konkretna - warto spróbować.  








Babka
dyniowa


na mleku kokosowym





Składniki:





Ciasto:


- 350 g dyni,


- 375 ml mleka kokosowego (tradycyjne mleko w oryginale),


- 70 g drożdży,


- 250 g cukru (dałam mniej),


- 250 g roztopionej margaryny,


- 1 kg mąki pszennej.





Lukier:


- 200 g cukru pudru,


- 20 g soku z cytryny.



Posypka:


- 2-3 łyżki wiórków kokosowych.





Dynię pokroić w kostkę, ugotować do miękkości w
250 ml mleka kokosowego
- zmiksować na gładką konsystencję i przestudzić.


Drożdże rozpuścić w pozostałym (ciepłym) mleku,
dodać po łyżce cukru i mąki – odstawić do wyrośnięcia.


Do przesianej mąki dodać rozczyn, pozostały
cukier, tłuszcz i masę dyniową. Wyrobić gładkie ciasto, przełożyć do formy –
odstawić do wyrośnięcia. Piec w 180 st. C ok. 45 min.
Przestudzoną babkę posmarować lukrem cytrynowym, posypać wiórkami kokosowymi.





 






















































A poniżej wielkanocne jajo w rozmiarze maxi:






























Enviar um comentário for "Niezła babka"