Rabarbarowy poniedziałek


Lubicie poniedziałki? Ja bardzo - szczególnie za nowe otwarcie i nieprzewidywalność nadchodzącego tygodnia. Mój dzisiejszy poniedziałek był dość intensywny, ale za to rozpoczął się takim oto smakowitym porankiem. Chrupiące tosty z rozpływającym się masłem i kwaskowo-pikantnym dżemem rabarbarowym własnej produkcji. Do tego herbata z suszonej mięty ogrodowej i nic mi więcej nie potrzeba...





 


Dżem
rabarbarowo-korzenny




Składniki:





Mieszanka korzenna:


- 4 łyżeczki cynamonu,


- 1 łyżeczka imbiru,


- 1 łyżeczka anyżu,


- 1 łyżeczka ziaren kolendry,


- 1 łyżeczka gałki muszkatołowej,


- ½ łyżeczki pieprzu Cayenne,


- ¼ łyżeczki kardamonu,


- kilka goździków,


- kilka ziaren ziela angielskiego.





Wszystkie składniki drobno zmielić lub utrzeć w
moździerzu. Nadmiar mieszanki niewykorzystany do przygotowania dżemu
przechowywać w szczelnym pojemniku.     





Dżem:


- 2 kg rabarbaru,


- 1 kg cukru,


- 4 łyżeczki mieszanki korzennej.





Umyty i nie obrany rabarbar pokroić na
niewielkie kawałki, zasypać cukrem - odstawić aż puści sok. Dodać mieszankę korzenną, doprowadzić do wrzenia usuwając nadmiar
piany. Gotować na wolnym ogniu przez ok. 45 min. do zagęstnienia. Gorący dżem przekładać do
wyparzonych słoików - odstawić wieczkiem do góry do całkowitego ostudzenia.





















































* Z podanej ilości składników wyszło mi 11 słoiczków. 

Enviar um comentário for "Rabarbarowy poniedziałek"