Zapierniczam


Melduję, że przygotowania do świąt ruszyły u mnie pełną
parą. W ubiegłym tygodniu nastawiłam długodojrzewający piernik świąteczny, zakupiłam światełka, które
podświetlą ścianę w sypialni i podsuszyłam szyszki potrzebne do produkcji ozdób. Pomysłów mam wiele - zobaczymy, co z realizacją. Chcę poszaleć w tym roku z dekoracją wnętrz i zrobić w domu małe Las Vegas (już
widzę miny osób znających moje przywiązanie do beżu, kremu i szarości - bez obaw, kolorystycznego kiczu na pewno nie będzie :)). A dziś mała namiastka
świąt w postaci sosu z dodatkiem piernika podanego z mięsnymi pulpetami i kaszą perłową. Żeby jeszcze bardziej podkręcić nastrój, przy jego przygotowaniu puściłam świąteczną składankę z nieśmiertelnym "Last Christmas" na czele :)








  


Pulpeciki
wieprzowe


w sosie
piernikowym





Składniki:


Pulpety:


- 500 g mielonej wieprzowiny,


- 1 mała cebula,


- 1 jajko,


- 2-3 łyżki bułki tartej,


- 1 łyżka suszonego majeranku,


- 2 litry bulionu warzywnego,


- sól i pieprz (do smaku).





Sos piernikowy:


- 40 g klarowanego masła,


- 1 duża cebula,


- 2 ząbki czosnku,


- 200 g piernika (szybki przepis znalazłam tutaj),


- 1 łyżka miodu,


- 200 ml ciemnego piwa,


- 350 ml bulionu warzywnego,


- szczypta pieprzu Cayenne,


- szczypta mielonego imbiru,


- sól (do smaku).





Pulpety:


Mięso mielone wymieszać z posiekaną cebulą,
jajkiem, bułką tartą i majerankiem – doprawić do smaku solą i pieprzem. Pulpety
ugotować w bulionie warzywnym, odcedzić (część bulionu zachować do
sosu).





Sos:


Posiekaną cebulę z czosnkiem zeszklić na
klarowanym maśle. Dodać rozdrobniony piernik, piwo, miód i bulion warzywny –
wymieszać. Doprawić do smaku solą, pieprzem Cayenne i mielonym imbirem. Gotować na
wolnym ogniu aż piwo nieco odparuje, a sos zgęstnieje. Włożyć pulpety i całość gotować
jeszcze kilka minut.   





*Z podanej ilości składników wyszło mi 24
pulpeciki.













































Enviar um comentário for "Zapierniczam"