Święta, święta


Nie wyobrażam sobie świąt wielkanocnych bez babki. Co roku staram się przetestować nowy, niestandardowy przepis. Ostatnio próbowałam babkę dyniową na mleku kokosowym, a tym razem zaciekawiła mnie
babka ze szpinakiem, białą czekoladą i migdałami. Nie zawiodłam się, gdyż efekt
wizualny dorównał smakowemu. Radzę jednak ograniczyć ilość cukru, bo oryginalna wersja zawiera naprawdę solidną porcję słodyczy. Świąteczne ucztowanie czas zacząć! 














Babka
szpinakowa


z białą
czekoladą i migdałami





Składniki:





- 200 g mrożonego szpinaku,


- 100 g białej czekolady,


- 350 ml oleju (dałam rzepakowy),


- 3 jajka,


- 200 g cukru (dałam mniej),


- 1 op. cukru waniliowego,


- 300 g mąki pszennej,


- 1 op. proszku do pieczenia,


- 100 g migdałów w słupkach (dałam płatki
migdałowe).





Lukier pomarańczowy:


- 200 g cukru pudru,


- 20 g soku z pomarańczy (świeżo wyciśniętego),


- 50 g skórki pomarańczowej.





Rozmrożony szpinak odcisnąć, zmiksować z olejem.
Czekoladę pokroić, roztopić w kąpieli wodnej. Jajka ubić z cukrem i cukrem
waniliowym. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia. Zmiksowany szpinak i mąkę
dodawać na przemian do ubitych jajek. Na koniec dodać płatki migdałowe i
czekoladę, całość delikatnie wymieszać. Przełożyć do formy na babkę, piec w 175 st. C ok. godzinę.




Lukier:


Cukier puder utrzeć z sokiem pomarańczowym. Gotowym lukrem pokryć wierzch babki, posypać skórką pomarańczową – odstawić do
całkowitego zastygnięcia.




*Źródło przepisu tutaj.





































   






Enviar um comentário for "Święta, święta"