Pozytywne wibracje


Muzycznie rządzą dziś u mnie kawałki z płyty
Smolik/Kev Fox, więc sama sobie zazdroszczę wolnego popołudnia. Głos wokalisty hipnotyzuje w sposób absolutny. Szczęścia dopełniła zupa
serowa z tymiankiem cytrynowym, na przygotowanie której od dawna miałam ochotę.
Wyrazista w smaku, aromatyczna i  sycąca. Z pozoru niewiele, a czuję, jakby Mikołaj przyszedł w tym roku nieco wcześniej...










Zupa
serowo-tymiankowa


z
ciastem francuskim





Składniki:





- 2 łyżki masła,


- 2 łyżki oleju,


- 100 g cebuli,


- 1 ząbek czosnku,


- 100 g sera pleśniowego (dałam Lazur),


- 150 g sera owczego (dałam Manchego),


- 250 g sera Gouda,


- 500 ml bulionu,


- 250 ml białego wina,


- garść tymianku cytrynowego (dałam mrożony),


- 1 jajko,


- 1 łyżeczka czarnuszki,


- sól i pieprz (do smaku).


  



Na rozgrzanym oleju i maśle zeszklić posiekaną
w kostkę cebulę i ząbek czosnku. Wlać wino i bulion – zagotować. Dodać wszystkie
rodzaje sera pokrojone na kawałki. Gotować na wolnym ogniu, aż ser się rozpuści,
a wino nieco odparuje. Doprawić do smaku solą i pieprzem, posypać tymiankiem.
Zupę przelać do kokilek, przykryć „czapeczkami” z ciasta francuskiego. Wierzch każdej
kokilki posmarować jajkiem, posypać czarnuszką, zapiec na złoty kolor. Podawać
bezpośrednio po przygotowaniu. 














































































Enviar um comentário for "Pozytywne wibracje"